RAND Õigusbüroo OÜ õigusteenuse osutamise üldtingimused

  1. RAND Õigusbüroo OÜ (edaspidi Büroo) poolt õigusteenuse osutamine toimub käesolevate õigusteenuse osutamise üldtingimuste (edaspidi üldtingimused) alusel.
  2. Bürool on õigus otsustada, kas ta võtab õigusteenuse saamiseks pöördunud isiku ülesande vastu või mitte.
  3. Üldtingimustest tulenevad kohustused on Bürool vaid nende klientide ees, kellega on kokku lepitud õigusteenuse osutamises ning kes on tasunud Büroole kokkulepitud ettemaksu või esimese arve.
  4. Büroo sõlmib kliendiga õigusteenuse osutamiseks kirjalikult kliendilepingu, milles lepitakse kokku lepingu esemes, ülesannetes, tasus jms. Kui Büroo ei ole kliendiga kliendilepingut sõlminud, kuid kliendiga on suuliselt või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis lepitud kokku Büroo poolt õigusteenuse osutamine, siis kohalduvad õigusteenuse osutamisele käesolevad üldtingimused.
  5. Büroole ülesande andmisega loetakse klient üldtingimustega nõustunuks.
  6. Klient annab vajadusel esindusõiguse tõendamiseks Büroole volikirja.
  7. Õigusteenus on õigusnõu andmine, kliendi esindamine kohtus- ja kohtueelses menetluses või mujal, kliendile dokumentide koostamine, kliendi huvides muude õigustoimingute tegemine.
  8. Büroo osutab ainult õigusteenust. Büroo ei osuta muid teenuseid, sealhulgas, kuid mitte ainult sotsiaal-, finants-, raamatupidamis-, maksualast, tehnilise nõustamise jm teenuseid.
  9. Üldtingimuste ja kliendilepingu sätete lahknevuse korral kohalduvad kliendilepingu tingimused.
  10. Büroo võib ühepoolselt muuta käesolevaid üldtingimusi. Muudatused jõustuvad alates nende avaldamisest Büroo veebilehel https://www.randlegal.ee/uldtingimused/.
  11. Õigusteenuse osutamisele kohalduvad RAND Õigusbüroo OÜ andmekaitsetingimused, mis on kättesaadavad veebilehel https://www.randlegal.ee/andmekaitsetingimused/.
  1. Büroo osutab kliendile või tema poolt määratud isikutele õigusteenust, järgides kliendi kirjalikke ja suuliseid asjakohaseid juhiseid. Õigusteenuse osutamise konkreetse viisi ja tingimused (nt, kuid mitte ainult, ajakava, maht) määrab Büroo iseseisvalt. Klient ei või nõuda üksikasjalike juhiste täitmist Büroolt, mis piirab Büroo sõltumatut õigusteenuse osutamist.
  2. Büroo osutatav õigusteenus põhineb nendel faktidel ja juhistel, mis klient on Büroole andnud õigusteenust küsides. Klient esitab Büroole kogu asjakohase teabe ja dokumendid, mis on vajalikud ülesande täitmiseks ning teavitab Bürood asjaomaste faktide või asjaolude muutumisest. Õigusteenust osutades eeldab Büroo, et juhul, kui klient ei ole sõnaselgelt teisiti väljendanud, on kliendi poolt esitatud dokumendid kehtivad, täpsed, õiged ja täielikud.
  3. Büroo tööaeg on esmaspäevast reedeni ajavahemikus kell 09.00 kuni 17.00, mil osutatakse teenust ning vastatakse kliendi kõnedele ja kirjadele. Büroo ei garanteeri kõnedele või e-kirjadele vastamist samal päeval, kuna vastamine sõltub Büroo ja juristi töökoormusest. Vastamata jäänud telefonikõnedele helistatakse tagasi hiljemalt 2 tööpäeva jooksul. E-kirjadele vastatakse samuti hiljemalt 2 tööpäeva jooksul.
  4. Büroo ei osuta potentsiaalsetele klientidele telefoni või e-kirja teel õigusteenust. Kõigepealt tuleb õigusteenuse osutamises kokku leppida vastavalt üldtingimustele.
  5. Büroo osutab õigusteenust vastavalt oma parimatele teadmistele ja kogemustele vajaliku hoolsusega ning vastavalt kehtivale õigusele ja oodatavale kvaliteedile, kuid Büroo ei saa garanteerida kliendile soovitud tulemuse saavutamist.
  6. Tööle kulunud aeg ja toimingud kajastuvad arvel või eraldi väljavõttel, mis väljastatakse kliendi nõudmisel.
  7. Büroo teatab kliendile kõigist õigusteenuse osutamisega seotud olulistest asjaoludest, eelkõige nendest, mis võivad ajendada klienti juhiseid muutma, samuti annab kliendi nõudmisel talle teavet ülesande täitmise kohta.
  8. Kliendil on õigus nõuda Büroolt informatsiooni ülesande täitmise kohta, sh informatsiooni õigusteenuse osutamisega seotud asjaoludest ja infot tasu kujunemise kohta. Büroo kohustub teavitama klienti olulistest asjaoludest seoses ülesande täitmisega.
  9. Büroo ei võta ülesannet vastu või keeldub ülesande raames toimingute tegemisest, kui on ilmne, et õigusabi taotletakse seadusega vastuolus oleva huvi kaitseks või kui kliendi nõue ei põhine seadusel või kui puudub protsessuaalne võimalus kliendi huvide kaitsmiseks.
  10. Büroo annab nõu ainult selle riigi õiguse küsimustes, kus Büroo on registreeritud. Kliendi palvel võib Büroo esitada oma seisukohad ka teiste riikide õigust puudutavates küsimustes. Sellised seisukohad ei ole osa Büroo poolt osutatavast õigusteenustest ja selliste seisukohtade eest Büroo ei vastuta.
  11. Klient on kohustatud tegema Bürooga ülesande täitmisel koostööd, sealhulgas andma Büroole õiget ja täielikku informatsiooni ja dokumente ning Büroo palvel andma täiendavaid selgitusi. Klient kohustub Büroo palvel tegema ülesande täitmiseks vajalikud omapoolsed toimingud Büroo poolt osundatud tähtaja jooksul.
  12. Klient on kohustatud viivitamatult informeerima Bürood kliendile kolmandate isikute (sh kohtu) poolt saadetud dokumentidest ja teadetest, mis on vähemalgi määral seotud Büroo poolt täidetava ülesandega.
  13. Erakorralistes olukordades, kus klient ei ole kättesaadav, kuid otsus on vaja kiiresti teha, on Bürool õigus tegutseda kliendi parimates huvides, lähtudes olemasolevast teabest ja varasematest juhistest. Büroo teavitab klienti sellistest otsustest esimesel võimalusel.
  14. Kui klient suhtleb isiklikult vastaspoole, kolmandate isikute või kohtuga, siis kooskõlastab klient sellise suhtluse eelnevalt Bürooga. Büroo ei vastuta kooskõlastamata suhtluse tõttu kliendi positsiooni kahjustumise eest.
  15. Töö loetakse vastuvõetuks ja kliendi nõuetele vastavaks 7 kalendripäeva pärast üleandmist, välja arvatud, kui klient teatab Büroole nimetatud tähtaja jooksul oma põhjendatud märkustest või vastuväidetest. Kui klient kinnitab töö sobivust varem, loetakse töö vastuvõetuks kinnituse hetkest.
  16. Kohtu määratud tähtaegade puhul on ülesande täitmine lubatud määratud tähtaja viimasel päeval. Kliendil ei ole õigust nõuda ülesande varasemat täitmist.
  17. Büroo nõuandeid ja töötulemit võib kasutada üksnes klient ja ainult ülesandes määratletud eesmärgil. Juhul, kui ei ole kokkulepitud teisiti, ei või klient nõuandeid ja töötulemit kasutada muuks otstarbeks. Ükski teine isik ei tohi kasutada ega toetuda Büroo antud nõuannetele või muule töötulemile ilma Büroo kirjaliku nõusolekuta.
  18. Kliendi nõusolekul võib Büroo kliendile õigusteenuse osutamiseks kaasata väliseid nõustajaid, kelle teenused võivad olla vajalikud kliendilt saadud ülesande kohaseks täitmiseks. Büroo ei vastuta väliste nõustajate poolt kliendile osutatud teenuste eest. Büroo ei vastuta väliste nõustajate hinnapakkumiste, kuluprognooside ja tasude eest. Klient vastutab ainuisikuliselt välistele nõustajatele tasu ja muude hüvitiste maksmise eest.
  19. Büroo osutatud õigusteenuse raames tekkivad intellektuaalse omandi õigused, sh autoriõigused, kuuluvad Büroole. Klient võib kasutada Büroo poolt koostatud juriidilisi dokumente vaid eesmärgil, milleks need on koostatud.
  20. Büroo tagastab kliendile originaaldokumendid, kui klient seda nõuab. Bürool on õigus tehtud töö ja/või kliendi antud või tema huvides tehtud või kogutud materjalid, sh originaaldokumendid, kinni pidada, kui klient ei ole Büroo ees täitnud oma rahalisi kohustusi, st osutatud õigusabi eest tasunud. Originaaldokumentide tagastamine toimub kliendi kulul. Juhul kui dokumentide tagastamine osutub võimatuks või klient ei võta dokumente vastu põhjustest sõltumata, säilitab Büroo dokumente 3 aastat õigusteenuse osutamise lõppemisest ja seejärel on Bürool õigus dokumendid hävitada. Sel juhul ei saa klient nõuda hävitamisega tekitatud kahju hüvitamist. Büroo ei tagasta kliendile dokumente, mis on saadud kliendilt või edastatud kliendile elektroonilises vormis.
  21. Klient kohustub hoiduma Büroo ja selle töötajate au, väärikust ja mainet kahjustavast tegevusest, sealhulgas alusetute või pahatahtlike avalduste tegemisest avalikus või piiratud ringis, mis võivad tekitada põhjendamatut kahju Büroo ja selle töötajate mainele. Käesolev säte ei piira kliendi õigust pöörduda Büroo poole asjakohase ja konstruktiivse kriitikaga ning pöörduda oma õiguste kaitseks pädevaste asutuste poole, kui selleks on seaduslik alus. Pooled lahendavad erimeelsused eelkõige heas usus läbirääkimiste teel.
  1. Teave, mida Büroo on saanud seoses ülesande täitmisega, on konfidentsiaalne. Pärast õigusteenuse osutamise lõppemist säilib Bürool konfidentsiaalsuskohustus ulatuses, mis on vajalik kliendi õigustatud huvide kaitseks.
  2. Büroo ei või avaldada kolmandatele isikutele kliendi Büroo kliendiks olemise fakti ega ühtegi muud kliendiga või ülesandega seotud asjaolu, välja arvatud juhul, kui klient on andnud selleks kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis nõusoleku.
  3. Bürool on õigus kliendi eraldi nõusolekuta avaldada kolmandatele isikutele (sh notaritele, tõlkidele, pankadele, riigiasutustele, teistele kaasatud nõustajatele, Büroo koostööpartneritele) kliendiga seotud konfidentsiaalset informatsiooni ja dokumente, kui see on vajalik ülesande täitmiseks või kui vastav kohustus tuleneb seadusest. Sellisel juhul ei ole tegemist konfidentsiaalsuskohustuse rikkumisega.
  4. Konfidentsiaalsuskohustus ei kehti õigusteenuse osutamisega seotud tasu ja kulude sissenõudmise osas. Büroo võib avaldada kohtule või muudele isikutele ja institutsioonidele informatsiooni kliendi võimaliku võlgnevuse fakti ja selle kujunemise osas. Samuti ei loeta konfidentsiaalsuskohustuse rikkumiseks, kui Büroo loovutab oma nõude kliendi vastu kolmandale isikule.
  5. Klient ei või avaldada Büroo nõuande ega muu töötulemi sisu kolmandatele isikutele ilma Büroo eelneva nõusolekuta, välja arvatud juhul, kui see toimub kliendi õigustatud huvides ja on eelnevalt kokku lepitud (nt esitab klient Büroo õiguslikke seisukohti omal nimel vastaspoolele).
  1. Klient kohustub tasuma Büroole ülesande ja selle täitmise käigus kantud kulutuste eest Büroo poolt esitatud arvete alusel.
  2. Büroo töö arvestuse aluseks on töötund, kui õigusteenuse osutamine ei toimu fikseeritud tasu kokkuleppe alusel. Tunnihinna maksumus on 110 eurot. Käibemaksu ei lisandu. Kui Büroo muutub käibemaksukohustuslaseks, siis lisandub tunnitasule seaduses sätestatud määras käibemaks. Kui ei ole teisiti kokku lepitud, tasub klient Büroole tunnitasu põhimõttel.
  3. Büroo peab töötundide ja toimingute arvestust. Minimaalne arvestusühik on 6 minutit ja tegevused ümardatakse 6 minuti täpsusega.
  4. Õigusteenuse osutamisel kuulub arvestatava ajakulu hulka kõik ülesande täitmisega faktiliselt seotud tegevused, sealhulgas, kuid mitte ainult, õigusdokumentide koostamine, kliendi poolt saadetud materjaliga tutvumine, suhtlus kliendi, vastaspoole ja kolmandate isikutega, Büroo asukohast kliendi juurde või kohtusse sõitmine, kohtuistungiks ja kohtumisteks valmistumine, päringute teostamine jms. Tasustamisele kuulub igasugune suhtlus kliendi, kohtu ja teiste isikutega nii telefoni- kui ka e-kirja teel, mis on ülesandega seotud.
  5. Büroo osutab tasulist õigusteenus kogu ülesande täitmise käigus, sealhulgas juhul, kui õigusteenuse osutamine on seotud menetluslike otsuste või vaheetappidega, nt kui kohus keeldub hagi, kaebuse, muu dokumendi menetlusse võtmisest vms. Selliste otsustuste vaidlustamine kuulub samuti tasustamisele vastavalt tasukokkuleppele.
  6. Lisaks tasule õigusabi eest kohustub klient tasuma kõigi õigusabi osutamisega seotud lisakulude eest vastavalt Büroo hinnakirjale või tegelikult kulutatud summade suurusele (näiteks riigilõivud, notaritasud, muud kliendi eest tasutavad lõivud, paljundamine, päringud registrist, transpordikulud, tõlkekulud jms).
  7. Klient kohustub ülesande täitmisega seotud sõidukulu hüvitama arvestusega 0,50 eurot kilomeeter. Lisaks kohustub klient ülesande täitmisega seotud sõitudeks kuluva aja eest tasuma arvestusega 50 eurot tund. Aja- ja sõidukulu arvutamisel on lähtepunktiks Tallinna kesklinn, kui ei ole teisiti kokku lepitud.
  8. Kliendi soovil väljaspool tööaega (E-R 9.00-17.00) tehtud töö tunnitasu arvestatakse kordajaga 1,5 (kiirtööhind).
  9. Tööaja välistele (st tööpäeviti enne kell 09.00 ja pärast kell 17.00, nädalavahetustel, riigipühadel) telefonikõnedele, millele Büroo peab vajalikuks vastata, rakendub automaatselt kiirtööhind (1,5-kordne tunnitasu).
  10. Juhul, kui klient teeb Büroole ja juristile ülesandeks käsundi täitmise või avaldab käsundi täitmiseks vajaliku informatsiooni vähem kui 3 tööpäeva enne käsundi täitmise tähtpäeva, rakendub automaatselt kiirtööhind (1,5-kordne tunnitasu), kuna selline korraldus eeldab Büroolt tavapärasest kiiremat reageerimist.
  11. Bürool on õigus kokkulepitud tunnihinda ühepoolselt muuta 1 kord aastas, teades sellest kliendile vähemalt 30 kalendripäeva ette. Kui klient ei nõustu uue tunnihinnaga, on kummalgi poolel õigus õigusteenuse osutamise kokkulepe üles öelda etteteatamistähtaega järgimata. Esimest korda kokkulepitud tunnitasu kehtib 1 aasta jooksul õigusteenuse osutamise alustamisest ning esimesel aastal tunnitasu ei muudeta.
  12. Kliendi soovil esitatud Büroo võimalik esialgne hinnang ülesande maksumuse kohta ei ole Büroole siduv ning seda ei käsitleta siduva hinnapakkumisena. Klient kinnitab, et on teadlik, et enamikel juhtudel pole võimalik teha kliendile siduvat hinnapakkumist, kuna sageli sõltub ülesande täitmise maht asjaoludest, mida Büroo ei saa mõjutada (nt kohtu tegevusest).
  13. Bürool on igal ajal õigus nõuda kliendilt ettemaksu Büroo määratud ulatuses ning keelduda ülesande täitmisest, sh ülesande alustamisest ja jätkamisest, kuni ettemaksu laekumiseni Büroo arvelduskontole. Tööle esmakordselt asumine toimub ainult laekunud ettemaksu alusel. Edaspidi võib Büroo osutada teenust ilma ettemaksuta. Minimaalne ettemaksu suurus on 275 eurot.
  14. Kasutamata jäänud ettemaks tagastatakse kliendile 7 kalendripäeva jooksul õigusteenuse osutamise lõppemisest.
  15. Kui klient on õigusteenuse konsultatsiooni broneerinud veebilehe broneerimissüsteemi https://www.randlegal.ee/broneeri-aeg/ vahendusel, siis ei kohaldu minimaalse ettemaksu suurus. Sellisel juhul rakendub broneerimissüsteemis näidatud ettemaksu summa. Õigusteenuse osutamise jätkamisel peab klient tasuma ettemaksu vähemalt minimaalses summas 275 eurot või Büroo poolt määratus suuremas summas.
  16. Kui klient on õigusteenuse konsultatsiooni broneerinud telefoni või e-kirja teel, siis ei kohaldu samuti minimaalse ettemaksu suurus. Sellisel juhul kohaldub kokkulepitud hind, st 1-tunnise konsultatsiooni tasu 110 eurot. Kui klient soovib esimeseks konsultatsiooniks pooletunnist aega, siis kohaldub fikseeritud hind 60 eurot. Õigusteenuse osutamise jätkamisel peab klient tasuma ettemaksu vähemalt minimaalses summas 275 eurot või Büroo poolt määratus suuremas summas.
  17. Kui klient on broneerinud vaid konsultatsiooni, siis sisaldab teenuse hind vaid konsultatsiooni aega ning hinnangu andmist konsultatsiooni käigus kliendi poolt avaldatud asjaoludele. Teenuse hind ei sisalda enne või pärast konsultatsiooni dokumentide, kirjavahetuste või muu materjaliga tutvumist. Kui enne või pärast konsultatsiooni on vajalik täiendavate asjaolude või dokumentidega tutvuda, toimub see tavapärase tunnitasu alusel vastavalt üldtingimustes sätestatud hinnakirjale.
  18. Õigusteenuse osutamise konsultatsioon tühistatakse automaatselt, kui klient ei ole ettemaksuarvet tasunud arvel märgitud tähtajaks. Konsultatsiooni tühistamisest ei pea Büroo klienti eraldi teavitama.
  19. Kui klient soovib konsultatsiooni aega muuta või tühistada, siis tuleb sellest esimesel võimalusel Büroole teada anda.
  20. Bürool on õigus muuta konsultatsiooni aega, teavitades sellest klienti esimesel võimalusel. Büroo teeb mõistlikke jõupingutusi, et pakkuda kliendile uut sobivat aega, kuid ei vastuta kliendile sellest tuleneva võimaliku kahju eest.
  21. Arve esitamise viisi (st millal arve esitatakse) määrab kindlaks Büroo ja klient seda mõjutada ei saa.
  22. Klient kohustub arve tasuma Büroo arveldusarvele 7 kalendripäeva jooksul alates arve väljastamisest, kui arvel pole märgitud teisiti. Arve loetakse väljastatuks, kui see on kliendile edastatud e-kirjaga kliendi poolt avaldatud e-posti aadressil. Arvega mittenõustumisel peab klient 3 tööpäeva jooksul alates arve saamisest teatama sellest kirjalikult Büroole e-posti aadressil info@randlegal.ee. Kui klient ei ole nimetatud tähtaja jooksul teatanud Büroole arvega mittenõustumisest, loetakse arve aktsepteerituks ja hilisemaid pretensioone ei arvestata.
  23. Kui klient palub Bürool esitada arveid teisele isikule, vastutab klient selliste summade täieliku tasumise eest.
  24. Bürool on õigus tasaarvestada Büroo poolt kliendile esitatud arve alusel tasumisele kuuluvad summad kliendi nimel vastu võetud ja kliendile edastamisele kuuluvate vahenditega.
  25. Arve tasumisega viivitamise korral kohustub klient tasuma viivist 0,20% võlgnetavast summast kalendripäevas. Juhul, kui kliendil on võlgnevus Büroo ees (olenemata sellest, kas see seondub konkreetse ülesandega või mõne muu ülesandega), ei ole Büroo kohustatud kliendile osutama õigusabi ning Büroo kohustused loetakse kliendi poolt võlgu olemise ajaks peatatuks ilma, et Büroo peaks sellest klienti eraldi informeerima. Ajal, mil klient on Büroole võlgu ja õigusteenuse osutamine kliendile on seetõttu peatatud, ei vastuta Büroo mingi kahju eest, mis kliendile tekkis või võis tekkida seoses sellega, et Büroo poolt oli teenuse osutamine peatatud.
  26. Kui Büroo on peatanud õigusteenuse osutamise või õigusteenuse osutamise kokkuleppe üles öelnud, on Bürool õigus saada tasu juba osutatud õigusabi ja juba kantud kulutuste eest.
  27. Kui klient viivitab oma rahalise kohustuse täitmisega rohkem kui 45 kalendripäeva alates maksetähtpäevast, on Bürool õigus avaldada kliendi ja tema võla kohta võlglaste andmebaasides, sh maksehäireregistrites, järgmised andmed: kliendi ees- ja perekonnanimi, isikukood, võlgnetav summa, viivitusse sattumise kuupäev.
  28. Kohtu poolt kohtumenetluses tehtud menetluskulude lahend vms ei ole aluseks kliendile väljastatud arvete muutmiseks või tasu arvestuspõhimõtete muutmiseks. Kliendiga sõlmitud tasukokkulepet ei saa muuta ükski kolmas isik, sh kohus.
  1. Broneeringu tegemisel veebilehe broneerimissüsteemi vahendusel kohalduvad samuti käesolevad üldtingimused käesoleva peatüki täpsustustega.
  2. Klient saab õigusteenuse osutamise broneerida RAND Õigusbüroo OÜ veebilehe kaudu aadressil https://www.randlegal.ee/broneeri-aeg/. Broneeringu tegemine loetakse kliendi sooviks sõlmida õigusteenuse osutamise kokkulepe Bürooga.
  3. Klient valib endale broneeringu tegemisel sobiva teenuse ning sobiva ajavahemiku. Teenusele kohaldub hind, mida kliendile broneerimissüsteemis kuvatakse. Seejärel sisestab klient oma nime, e-posti aadressi, telefoninumbri, probleemi kirjelduse ja arve saaja andmed. Klient kinnitab broneeringu tegemisel üldtingimustega nõustumist. Viimasel lehel kontrollib klient broneeringu andmed üle ja esitab broneeringu Büroole.
  4. Broneering on edukalt esitatud, kui kliendile kuvatakse järgmine tekst: „Teie broneering on edukalt esitatud! Broneering kontrollitakse üle ja Teiega võetakse esimesel võimalusel ühendust.“
  5. Teenuse hind sisaldab vaid konsultatsiooni aega ning hinnangu andmist konsultatsiooni käigus kliendi poolt avaldatud asjaoludele. Teenuse hind ei sisalda enne või pärast konsultatsiooni dokumentide, kirjavahetuste või muu materjaliga tutvumist. Kui enne või pärast konsultatsiooni on vajalik täiendavate asjaolude või dokumentidega tutvuda, toimub see tavapärase tunnitasu alusel vastavalt üldtingimustes sätestatud hinnakirjale.
  6. Büroo kontrollib kliendi broneeringu üle. Bürool on õigus otsustada, kas ta võtab õigusteenuse saamiseks pöördunud isiku ülesande vastu või mitte. Kui Büroo otsustab klienti mitte vastu võtta, siis annab Büroo sellest broneeringus märgitud e-posti aadressile e-kirjaga teada esimesel võimalusel, kuid hiljemalt 2 kalendripäeva jooksul broneeringu saamisest. Büroo ei pea oma otsust põhjendama.
  7. Broneerimissüsteemis kuvatakse vabu aegu viivitusega. See tähendab, et klient võib broneerimisel näha aega, mis tegelikult on Bürool juba teiste töökohustuste tõttu hõivatud. Kui tegemist on sellise olukorraga, siis pakub Büroo kliendile muud võimalikku vaba aega.
  8. Klient peab arvestama, et kuigi broneerimissüsteem võimaldab broneerida konsultatsioone ka samaks, järgmiseks või ülejärgmiseks päevaks, siis ei pruugi Büroo teiste töökohustuste tõttu olla võimeline broneeringut vastu võtma. Bürool ei pruugi jääda piisavalt aega broneeringu kontrollimiseks ega arve väljastamiseks. Sellises olukorras pakub Büroo kliendile muud võimalikku vaba aega.
  9. Kui Büroo otsustab kliendi vastu võtta, siis edastatakse kliendile esimesel võimalusel, kuid broneeringu saamisest hiljemalt 2 kalendripäeva jooksul kliendi avaldatud e-posti aadressile kliendi avaldatud arve saajale tasumiseks ettemaksuarve. Kui klient ei ole avaldanud broneeringu tegemisel arve saaja andmeid, siis võtab Büroo kliendiga e-kirja teel ühendust esimesel võimalusel, kuid hiljemalt 2 kalendripäeva jooksul broneeringu saamisest, ning palub täpsustada arve saaja andmeid. Pärast andmete saamist edastatakse kliendile tasumiseks ettemaksuarve esimesel võimalusel, kuid hiljemalt 2 kalendripäeva jooksul.
  10. Klient kohustub ettemaksuarve tasuma Büroo arveldusarvele 2 kalendripäeva jooksul alates arve väljastamisest, kui arvel pole märgitud teisiti. Arve loetakse väljastatuks, kui see on kliendile edastatud e-kirjaga kliendi poolt avaldatud e-posti aadressil.
  11. Veebilehe broneerimissüsteemi kaudu broneeritud õigusteenuse osutamine ja broneeringu kinnitamine toimub vaid ettemaksu alusel.
  12. Broneering kinnitatakse alles pärast makse laekumist. See tähendab, et kuni makse laekumiseni ei saa klient arvestada, et soovitud teenus ja selle toimumise aeg on talle broneeritud. Kuni makse laekumiseni ei ole broneering kinnitatud ning Büroo ei vastuta kliendi poolt tehtud ettevalmistuste või kulude eest, mis on tehtud enne broneeringu kinnitamist. Kui makse on laekunud, siis annab Büroo e-kirjaga kliendile teada broneeringu kinnitamisest. Enne broneeringu kinnitamist Büroo poolt e-kirjaga ei ole broneering kinnitatud.
  13. Kogu broneering tühistatakse automaatselt, kui klient ei ole ettemaksuarvet tasunud arvel märgitud tähtajaks. Broneeringu tühistamisest ei pea Büroo klienti eraldi teavitama.
  14. Kui klient soovib broneeringu aega muuta või tühistada, siis tuleb sellest esimesel võimalusel Büroole teada anda.
  15. Bürool on õigus muuta kinnitatud broneeringu aega, teavitades sellest klienti esimesel võimalusel. Büroo teeb mõistlikke jõupingutusi, et pakkuda kliendile uut sobivat aega, kuid ei vastuta kliendile sellest tuleneva võimaliku kahju eest.
  16. Umbes 10 minutit enne videokonsultatsiooni algus saadab Büroo kliendi e-posti aadressile veebilingi, mille vahendusel saab konsultatsioonil osaleda.
  17. Klient vastutab, et tal on olemas vajalik tehniline varustus ja internetiühendus konsultatsioonil osalemiseks.
  18. Büroo ei vastuta broneeringu ebaõnnestumise või viibimise eest, kui see on tingitud tehnilistest tõrgetest, kolmandate isikute teenuste katkestustest või muudest Büroost sõltumatutest asjaoludest.
  1. Büroo vastutab ülesande täitmisel kliendile süüliselt tekitatud otsese varalise kahju eest. Vastutus on piiratud summaga, mis on kliendi poolt Büroole makstud ülesande täitmise eest. Büroo ei vastuta ühelgi juhul saamata jäänud tulu ega mittevaralise kahju eest.
  2. Kahjunõue tuleb esitada Büroole kirjalikult. Klient on kohustatud esitama kahjunõude 12 kuu jooksul õigusteenuse saamise hetkest või hetkest, millal ülesannet või selle olulist osa saab mõistlikult pidada täidetuks, olenevalt kumb tingimus saabub varem. Kui klient ei esita nõuet nimetatud perioodi jooksul, lõpeb kliendi õigus vastavat nõuet esitada.
  3. Büroo ei vastuta ühelgi juhul kliendile tekkinud kahju eest olukorras, kus Büroo on kooskõlas üldtingimustega peatanud kliendile õigusteenuste osutamise ja ülesande täitmise.
  4. Büroo ei ole kohustatud kontrollima kliendi poolt avaldatud teabe ja dokumentide õigsust. Büroo ei vastuta kliendi poolt esitatud andmete ja dokumentide õigsuse eest.
  5. Büroo ei vastuta kliendilt saadud informatsiooni ebaõigsusest või vajalike juhiste puudumisest tulenevate negatiivsete tagajärgede eest.
  6. Büroo ei vastuta kohustuste täitmisega hilinemise eest, kui rikkumist ei olnud võimalik mõistlikult vältida, sealhulgas, kuid mitte ainult, olukorras, kus kohustuse täitmiseks oli vajalik eelnev kliendi poolne tegu ning klient vajalikku tegu ei teinud või kliendi teo ja Büroo poolse kohustuse täitmise tähtaja vahele jäi ebamõistlikult lühike ajavahemik. Sellisteks kliendi tegudeks on muu hulgas, kuid mitte ainult, kohustus esitada ülesande täitmiseks vajalikud andmed ja dokumendid, kohustus tasuda riigilõiv, kohustus tasuda Büroole ettemaksuarve jms.
  7. Büroo vastutab üksnes kliendi ees ja ei kanna vastutust mistahes kolmandale osapoolele tekkida võivate kahjude eest.
  8. Kui õigusabi osutamise käigus tekib vajadus kasutada väljaspool Bürood tegutsevaid isikuid (eksperte, konsultante vms), ei vastuta Büroo nende isikute antud analüüside, selgituste, hinnangute ega muu informatsiooni tõele vastavuse eest.
  9. Büroo ei vastuta mitte mingil juhul kohtumääruste ja otsuste eest ning kohtulahenditest tulenevate tagajärgede eest.
  1. Üldreeglina õigusteenuse osutamine lõpeb, kui Büroo on täitnud kokkulepitud ülesande.
  2. Mõlemal poolel on õigus õigusteenuse osutamise kokkulepe igal ajal üles öelda, teatades sellest teisele poolele kirjalikult ette vähemalt 10 kalendripäeva. Klient kohustub seejuures tasuma Büroole kogu senise töö ja kulude eest.
  3. Büroo võib omal algatusel peatada õigusteenuse osutamise kokkuleppest tulenevate või muude ülesannete täitmise, loobuda õigusteenuse osutamise kokkuleppest tulenevate ülesannete täitmisest või õigusteenuse osutamise kokkuleppe üles öelda etteteatamistähtaega järgimata, kui:
  4. klient on arve tasumisega viivituses vähemalt 14 kalendripäeva;
  5. klient esitab võltsitud tõendeid ja Büroole saab tõendi võltsimine teadlikuks;
  6. klient ei anna Büroole õigusabi osutamiseks õigeaegselt vajalikke dokumente, andmeid või informatsiooni või annab valeinformatsiooni;
  7. klient nõuab, vaatamata Büroo selgitusele, et Büroo kasutaks seadusega vastuolus olevaid vahendeid või viise kliendi huvide kaitsmiseks;
  8. klient nõuab, et Büroo tegutseks viisil, mis ei ole kooskõlas Büroo väärtustega;
  9. klient rikub õigusteenuse osutamise kokkulepet oluliselt või korduvalt;
  10. pooled ei jõua kokkuleppele õigusteenuse eest makstava tasu muutmises;
  11. klient annab Büroole kliendi huve kahjustavaid või ülesande täitmiseks ilmselgelt kasutuid juhiseid ning hoolimata Büroo selgitustest ei loobu nende juhiste järgimise nõudmisest;
  12. klient tegutseb Büroo juhiste vastaselt, ei järgi juhiseid või muul viisil väljendab selgelt, et ta on kaotanud usalduse Büroo vastu või ei järgi ka tulevikus Büroo juhiseid.
  13. Õigusteenuse osutamise kokkuleppe ülesütlemine ei vabasta klienti ülesütlemise hetkeni ülesande täitmise ja sellega seotud kulude eest esitatava või esitatud arve tasumise kohustusest.
  14. Õigusteenuse osutamise kokkulepet saab muuta vaid poolte kokkuleppel kirjalikus vormis.
  1. Pooled lepivad kokku, et Bürool on õigus saata kliendile dokumente ning muud konfidentsiaalset infot kliendi poolt avaldatud e-posti teel ning selline info ei pea olema krüpteeritud.
  2. Klient kinnitab, et on teadlik riskidest, mis kaasnevad andmete elektroonilise edastamisega: sõnumid võivad kaduda, konfidentsiaalset ja isiklikku informatsiooni võidakse tahtlikult või mittetahtlikult muuta, varastada või kolmandatele isikutele avaldada. Kliendi poolt Büroole saadetud e-kirjad võidakse blokeerida rämpsposti tarkvaraga või muul viisil. Büroo rakendab mõistlikult vajalikke meetmeid elektroonilise side kasutamisega seotud riskide vältimiseks, kuid ei vastuta selliste riskide eest. Klient peab vajadusel kontrollima oluliste e-kirjade Büroole kohalejõudmist.
  3. Büroo poolt kliendi avaldatud e-posti aadressile saadetud teated loetakse kättesaaduks 2 tööpäeva jooksul e-kirja saatmisest, kui klient ei kinnita teate varasemat kättesaamist.
  4. Klient kohustub viivitamatult teavitama Bürood oma kontaktandmete muutustest. Kui klient sellest Bürood teavitanud ei ole, loetakse kliendi avaldatud kontaktandmetele saadetud teave kliendi poolt kättesaaduks.
  5. Ülesande täitmisega seotud teabest annab klient Büroole teada esimeses järjekorras e-kirja teel. Kui e-kirja edastamine ei ole võimalik, siis edastab klient informatsiooni telefoni teel. Kliendi poolt ei loeta teadet edastatuks, kui seda tehakse Büroo telefoninumbrile SMS-i teel, Büroo Facebooki lehel või teisi suhtlusvahendeid kasutades, kuna selliste sõnumite saabumist Büroo ei kontrolli.
  1. Õigusteenuse osutamisele kohaldub Eesti õigus.
  2. Kui kliendil on Büroo tegevuse suhtes pretensioone või etteheiteid, peab ta viivitamatult esitama Büroole kaebuse e-posti aadressil info@randlegal.ee. Kaebuses peab olema selgelt välja toodud kliendi rikutud õiguste kirjeldus ja rikkumise asjaolud. Kaebusele tuleb lisada olemasolevad tõendid kliendi õiguste rikkumise kohta.
  3. Büroo annab kirjaliku vastuse kaebusele 30 kalendripäeva jooksul alates kaebuse kättesaamisest, kui ei esine erakorralisi asjaolusid, mis õigustavad pikemat vastamistähtaega. Büroo teeb endast kõik oleneva, et lahendada vaidlus heas usus ja võimalusel kokkuleppel.
  4. Õigusteenuse osutamisest tulenevad vaidlused püüavad pooled lahendada läbirääkimiste teel. Kui vaidluseid ei õnnestu lahendada läbirääkimiste teel, lahendatakse vaidlused kohtus järgides üldist kohtualluvust.